Websites bouwen volgens de Growth Driven Design methode

Gepubliceerd op 8 oktober 2018
Websites bouwen volgens de Growth Driven Design methode

Bij het bouwen van een website via Growth Driven Design (GDD) gaat het erom dat je continu in kleine iteraties verbeteringen aan je website gaat doorvoeren. In het begin van het traject wordt de strategie bepaald. Vervolgens wordt binnen een periode van 1 tot 3 maanden de website ontwikkeld of verbeterd.  Na het lanceren of verbeteren van de website wordt (bezoekers)data vergaard. Met deze data kun je vervolgens opnieuw het proces gaan doorlopen, de strategie aanpassen en de website blijven verbeteren. Benieuwd of jouw bedrijf al klaar is voor GDD? Start de scan!

Nieuwe website ontwikkelen (via Growth Driven Design)

Er zijn verschillende scenario’s waar je aan kunt denken bij het bouwen van een nieuwe website. Er bestaat nog geen website of er is een website in de lucht die niet meer voldoet, verouderd is (±3 jaar of ouder) en aan vernieuwing toe is.

Bij het ontwikkelen van een nieuwe website waar nog geen geschiedenis (data) van bekend is. Wordt er eerst gekeken naar de doelstellingen, missie en visie.

Het is raadzaam om eerst te kijken welke data er reeds verzameld en beschikbaar is bij de ontwikkeling van een nieuwe website (die een oude website gaat vervangen). Zijn er conversiedoelen ingesteld en kun je achterhalen welke pagina’s veel bezocht zijn? Deze informatie is zeer handig en relevant bij het ontwikkelen en opzetten van een vernieuwde website. Daarbij kan dit goed gebruikt worden voor een vernieuwde structuur van de website.

Of je nu een nieuwe website laat ontwikkelen of een oude website gaat vernieuwen, het is altijd belangrijk dat de website (het ontwerp) aansluit bij het bedrijf of de organisatie. Maar het is ook belangrijk dat het ontwerp voldoet aan de richtlijnen voor een optimale website. Denk hierbij onder andere aan toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid.

Website laten bouwen volgens GDD

Zodra een nieuwe (verbeterde) website live is, is er natuurlijk geen tijd om achterover te gaan zitten. Een website is nooit af. Teksten kunnen geoptimaliseerd worden, maar ook technisch kan de website verbeterd worden. Zo zijn er een aantal quick wins waarbij je kunt denken aan bijvoorbeeld het optimaliseren van de snelheid op mobiel.

Via de Growth Driven Design methode draait het om het verbeteren van de website via vergaarde informatie (data). Als de huidige strategie voldoet kun je altijd conversie-optimalisatie toepassen.

Daarnaast zijn er jaarlijks nieuwe trends en ontwikkelingen voor webdesign en techniek van een website. Zo zijn er nieuwe technieken zoals AMP (Accelerated Mobile Pages) en structured data waarbij je Google beter laat begrijpen waar jou pagina over gaat.

Conclusie

Op basis van de gekozen strategie van je bedrijf of organisatie kun je in combinatie met verzamelde data blijven door ontwikkelen en optimaliseren. Tevens is het goed om naast conversie-optimalisatie ook te kijken naar nieuwe trends en ontwikkelingen om je website beter vindbaar te maken voor onze grote zoekvrienden. 

Heb je een nieuwe B2B website nodig of is deze aan vernieuwing toe? Bekijk dan snel of je website in aanmerking komt om volgens de Growth Driven Design methode te laten ontwikkelen. 

New call-to-action