Wat kost HubSpot precies?

Sef Heldens
Sef Heldens Inbound Marketeer

De faam van marketing & sales platform HubSpot groeit met de dag. Het platform levert tools voor inbound marketing, inbound sales en voor customer service. Eenmaal juist geïmplementeerd helpt HubSpot met het genereren van leads. Vaak krijgen we de vraag: wat kost HubSpot precies? Het antwoord daarop is eenvoudig. Maar liever stellen wij een wedervraag.

De wedervraag: Wat levert HubSpot op?

De grote wedervraag op ‘Wat kost HubSpot?’ is natuurlijk: wat levert HubSpot voor je op? Iets kan veel geld kosten, maar hoeft niet duur te zijn. Zolang maar duidelijk is dat het meer opbrengt dan het gekost heeft.

Als we kijken naar de resultaten van het gebruik van HubSpot en de inzet van Inbound Marketing, dan blijkt uit onderzoek dat:

  • de Return on Investment van inbound marketing campagnes 3 keer hoger is dan bij meer traditionele marketingcampagnes;

  • inbound marketing 54% meer leads genereert dan traditionele marketing;

  • inbound leads 51% goedkoper zijn dan outbound leads.

Bedrijven die HubSpot gebruiken, hebben volgens de marktleider in marketingsoftware binnen een jaar 2,1 keer meer websitebezoekers per maand en 2,5 keer meer leads per maand. Daarnaast ziet 70% van de HubSpot-gebruikers een duidelijke toename in de conversie ratio van lead naar klant.

Download voor meer inzichten hier het HubSpot ROI Rapport van afgelopen jaar. Of lees hier wat onze klanten over Inbound Marketing zeggen.

De kosten per HubSpot-pakket

Even terug naar het begin om toch maar eerst antwoord te geven op die prangende vraag wat HubSpot kost. HubSpot kent drie hoofdpakketten voor marketing, sales en service: de HubSpot Marketing Hub, de HubSpot Sales Hub en de HubSpot Service Hub. Elk van deze pakketten kent – afhankelijk van het aantal features – een gratis variant, en de betaalde pakketten Starter, Professional en Enterprise. En goed nieuws: naast de betaalde varianten is het HubSpot CRM altijd gratis waardoor je laagdrempelig kunt proeven van de mogelijkheden van Inbound Marketing.

Dan de concrete kosten van HubSpot. Op het moment van schrijven van deze blog in februari 2019 is de prijsstelling van de HubSpot Marketing Hub als volgt:

Kosten HubSpot Marketing Platform

  • Starter: vanaf 46,- euro per maand

  • Professional: vanaf 740,- euro per maand

  • Enterprise: vanaf 2.944,- euro per maand

Voor de meest recente prijzen én alle features per prijsplan: bekijk de HubSpot Pricing pagina. Hier vind je tevens de actuele prijzen en feature-lijsten van de HubSpot Sales Hub en de HubSpot Service Hub.

Nog geen HubSpot maar benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag dan een HubSpot  demo aan

HubSpot aangeschaft; wat heb je dan?

Voor de goede orde: voor deze bedragen heb je de HubSpot-tool met bijbehorende HubSpot functionaliteiten tot je beschikking. Er is heel veel mogelijk met HubSpot, mits het platform goed geïmplementeerd en vervolgens optimaal ingezet en gebruikt wordt. Om het maximale uit HubSpot te halen heeft Bureau Vet voor haar klanten een HubSpot Onboarding ontwikkeld. In het HubSpot onboarding proces maak je HubSpot direct klaar voor gebruik: van de HubSpot setup tot het bouwen van templates en het importeren van contacten.

Met alleen de marketing tool ben je er namelijk nog niet. HubSpot moet goed ingericht én vervolgens gebruikt worden: er moet een marketingstrategie komen, je buyer persona’s moeten omschreven zijn, premium content geproduceerd worden, je content moet gedistribueerd worden, workflows moeten worden ingericht en uiteindelijk moeten leads gekwalificeerd en opgevolgd worden. Het is duidelijk: dit alles vergt een investering – in geld en tijd – die verder gaat dan het maandbedrag dat aan HubSpot overgemaakt moet worden.

HubSpot is deel van de investering

Ok, dus wat HubSpot kost, is in feite maar een deel van de investering. Want: het gaat om het totaalplaatje van Inbound Marketing waarbij het structureel genereren van kwaliteitscontent erg belangrijk is. Wanneer dat loopt, is dat het moment dat de HubSpot tooling zijn volle kracht laat zien. Met de diepgaande analyses, de eenvoud om content, Landing Pages, Call-to-actions en formulieren te maken en te plaatsen, én met automatische lead nurturing.

HubSpot en Inbound Marketing draaien daarom om de juiste ondersteuning en uitvoering. Dat kan in huis, met je eigen marketingafdeling. Of je besteedt delen ervan uit aan een HubSpot Agency als Bureau Vet. Voor HubSpot en Inbound Marketing ondersteuning heeft Bureau Vet een transparant en overzichtelijk puntensysteem ontwikkeld: het Value Points Pricing Model (VPP).

Conclusie: wat kost HubSpot

De prijs van HubSpot is transparant. Dat je er met deze uitgave nog niet bent, is eveneens evident. Als je echter wilt groeien met je bedrijf en gelooft in de inbound filosofie dan moet je investeren. Dat is volgens ons de enige manier om hier tegenaan te kijken: wat is de Return on Investment van HubSpot en Inbound Marketing.

De snelste weg om erachter te komen wat HubSpot oplevert, is door het te ervaren. Volg vrijblijvend onze workshop Inbound Marketing of vraag onze HubSpot Demo aan om te bepalen of jouw bedrijf klaar is om te groeien volgens de inbound marketing filosofie. 

HubSpot demo aanvragen
 

Heb je wel al een HubSpot account maar je hebt het gevoel dat je hier niet het maximale uit haalt? Laat Bureau Vet geheel vrijblijvend een scan uitvoeren in je HubSpot account en ontdek waar voor jouw organisatie winst te behalen is op het gebied van marketing, sales en services.

Gepubliceerd op 28 februari 2019