Wat is Growth Driven Design (GDD) precies?

Gepubliceerd op 10 december 2018
Lotte Selen
Lotte Selen Inbound marketeer

Je kent het wellicht wel; het stressvolle en tijdrovende werk om een nieuwe website te ontwikkelen en te lanceren. De organisatie met de marketingafdeling in het bijzonder staan vaak onder grote tijdsdruk om zo’n groot project op te leveren. En dan staat de nieuwe website eindelijk live; klaar en opgeleverd. Een last de schouders. Maar…is je website dan ook daadwerkelijk af? Waarschijnlijk niet. Dan gaat het echte werk pas beginnen. Met Growth Driven Design (GDD) blijf je ook ná lancering je website optimaliseren zodat deze altijd up-to-date blijft. Benieuwd of je bedrijf als klaar is voor GDD? Doe de scan!

Van eenmalige oplevering naar continue verbeteren

Vaak wordt gedacht dat de website klaar is als deze live wordt gezet. Maar met de huidige ontwikkelsnelheid en alle mogelijkheden zoals chatbots, UX-design, integraties met andere diensten etc. zul je merken dat je website juist té snel verouderd. Enorm zonde van je hoge investering natuurlijk. Met Growth Driven Design krijg je een tool in handen om juist op continue basis verbeteringen in je site door te voeren. Door een strategische en data gedreven aanpak wordt vanuit dit principe non-stop gekeken naar optimalisaties binnen de website, wat bijdraagt aan het lange termijn succes van je site. Het kan ten slotte altijd beter.

bureauvet-online-marketing-gdd-growthdrivendesign-Website-succes-nieuw

 “Een website is nooit af. Juist na oplevering van een nieuwe site kan het echte werk pas gaan beginnen”

 

Een slimmere aanpak van webdesign met Growth Driven Design

Waar een nieuwe website bouwen veel tijd vergt, waar hoge kosten aan verbonden zijn en waarbij op voorhand niet te zeggen is of deze gaat voldoen aan de verwachtingen ligt de focus bij Growth Driven Design juist op een snelle lancering van een website v1. Dit zorgt voor veel minder druk op de organisatie waardoor de opleverdeadline veel gemakkelijker wordt gehaald.

De website wordt vanaf dat moment continue verbeterd. Volgens de Agile en Scrum principes worden marketing optimalisaties gecombineerd met website redesign; het perfecte huwelijk. De investering voor de bouw van een nieuwe website wordt hierdoor veel gelijkmatiger verdeeld in plaats van een grote investering vooraf. Zo kan de website snel en wendbaar verbeterd worden waardoor de website winstgevender en succesvoller zal zijn en een verlengde levensduur heeft.  

“Continue verbeteringen aan je website aanbrengen. Dat is de essentie van Growth Driven Design”

 

De voordelen van Growth Driven Design nog eens op een rijtje:

  • Minder grote investering vooraf
  • Minder stressvol voor de organisatie
  • Snel online en binnen het budget
  • Langere levensduur van je website
  • Optimalisaties van resultaten gebaseerd op data

Benieuwd of Growth Driven Design (GDD) bij jou past?

Ben je benieuwd of de Growth Driven Design werkwijze past bij jouw organisatie en wil je meer te weten komen over deze methode? Doe dan geheel vrijblijvend de websitescan om te ontdekken of Growth Driven Design past bij jouw situatie.

50 tips website