Waarom is conversie-optimalisatie op je website belangrijk?

Gepubliceerd op 12 januari 2018
Ellen van Zutphen
Ellen van Zutphen Inbound Marketeer

Je marketingkanalen zet je onder andere in om bezoekers naar je B2B website te krijgen. Wanneer je dan eindelijk maandelijks veel actieve bezoekers op je website hebt, dan wil je graag dat deze bezoekers ook actie ondernemen, ofwel converteren. Om ervoor te zorgen dat je bezoekers een zo geoptimaliseerd mogelijk conversiepad krijgen kun je conversie-optimalisatie inzetten. In dit blogartikel delen we waarom conversie-optimalisatie zo belangrijk is voor jou!

De doelen van conversie-optimalisatie

Conversie-optimalisatie heeft verschillende doelen, waaronder:

  • De gebruiksvriendelijkheid van de website vergroten;
  • Bezoekers laten converteren naar betalende klanten en;
  • Maximaal rendement halen uit je online marketing inspanningen.

Wanneer je een serieuze website hebt waar maandelijks vele bezoekers op actief zijn, terwijl ze niet converteren, dan is conversie-optimalisatie erg belangrijk. Je verbetert namelijk de effectiviteit van al je marketingkanalen op structurele basis. Een hogere conversie betekent dat je meer verdient met hetzelfde aantal bezoekers. Een cruciale investering dus. Maar hoe ga je er nu van start met conversie-optimalisatie

Gebruiksvriendelijkheid vergroten

De gebruiksvriendelijkheid van je website speelt een grote rol bij conversie-optimalisatie. Een bezoeker kan namelijk struikelblokken tegenkomen in het proces van conversie. Elk struikelblok is een mogelijkheid voor de bezoeker om af te haken. Het wegnemen van de struikelblokken zal er dus voor zorgen dat een bezoeker gemakkelijker kan converteren en dat verhoogt ook de gebruikerservaring van de bezoeker. Zo wordt je converterende bezoeker ook nog eens een tevreden gebruiker van je website!

Download whitepaper

Inzicht in je bezoekers

Conversie-optimalisatie is interessant, omdat je inzicht krijgt in je bezoekers. Doordat je erachter komt waarom je bezoekers wel of niet converteren, krijg je informatie die je ook kunt toepassen op je andere marketingkanalen. Je optimaliseert dus niet alleen je website! 

Je wordt beter vindbaar

Conversatie-optimalisatie en SEO gaan hand in hand. Als je ze samen goed toepast, kunnen ze zorgen voor een betere positie in Google. Door knelpunten en content te verbeteren, wordt je website steeds waardevoller. Bezoekers blijven langer op je website en klikken door naar meerdere pagina’s; iets wat voor Google betekent dat je website van hoge kwaliteit is.

Meer informatie over conversatie-optimalisatie 

 BureauVet-onlinemarketing-inboundmarketing-CTA-6-in-vier-stappen-naar-conversie-optimalisatie

Wil jij weten welke tools jou kunnen helpen bij conversie-optimalisatie? Wil je meer informatie over conversie-optimalisatie of wil je hulp bij het opstellen van je conversie-optimalisatiedoelen? Neem dan gerust contact op met Bureau Vet. Onze marketing professionals helpen je graag met de realisatie van jouw doel(en).

Download whitepaper