Growth Driven Design en conversieoptimalisatie, is dat niet hetzelfde? Er zijn veel overeenkomsten tussen de twee, maar wat zijn dan de verschillen? In onderstaande blog leg ik je uit wat nou precies het verschil is tussen Growth Driven Design en conversieoptimalisatie en wat de beste keuze is voor jou wanneer je je B2B website wil optimaliseren. Benieuwd of GDD past bij jouw bedrijf? Start de scan!
Bij conversieoptimalisatie analyseer je of je website converteert of juist niet. Onder een conversie verstaan we bijvoorbeeld:
Conversieoptimalisatie hoeft niet eenmalig te zijn, het kan een continue proces zijn waarin je onderzoekt, analyseert, test en optimaliseert. Meer over conversieoptimalisatie lees je in onze blog wat is conversie-optimalisatie?.
Growth Driven Design gaat verder dan alleen conversieoptimalisatie. Bij Growth Driven Design (GDD) ga je een intensief proces in om in fases de website te redesignen met conversieoptimalisatie als boventoon. Je pakt niet direct alles in één keer aan, maar doet dit in korte sprints. Door te kijken wat de meeste groei oplevert, bepaal je wat je in de volgende sprint aanpakt. Een Growth Driven Design traject is nooit klaar, daarom is het van belang dat je de GDD strategie als bedrijf tot je neemt.
Het grote verschil tussen Growth Driven Design en conversieoptimalisatie? Conversieoptimalisatie is een onderdeel van Growth Driven Design. Bij Growth Driven Design pak je stap voor stap de complete website aan, terwijl je bij conversieoptimalisatie alleen naar de conversies kijkt.
Je wil je website optimaliseren, wanneer kies je dan voor Growth Driven Design en wanneer voor conversieoptimalisatie? Beide opties verbeteren je site, maar welke werkwijze is het meest geschikt voor jouw website:
Conversieoptimalisatie | Growth Driven Design |
Je website is geen belangrijk onderdeel voor je marketinguitingen | Je website is een belangrijke aanvulling op je product of dienst |
Je publiceert weinig nieuwe content | Je publiceert regelmatig nieuwe content |
Je wil je huidige site op korte termijn optimaliseren | Je hebt ruimte om je website continue te blijven verbeteren |
Ook wanneer je website op de schop gaat of je al werkt met de inbound strategie, is GDD een goede overweging om je website continue te verbeteren.
Benieuwd of Growth Driven Design geschikt is voor jouw website? Doe de website scan!
De Raetsingel 1 (in De Weijer)
5831 KC Boxmeer (routebeschrijving)
T. 0485 520 172
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven