Nick: Een Vet interessante, leerzame en leuke stage!

Bij Bureau Vet zijn we op internetmarketinggebied van alle markten thuis. Design, ontwikkeling, online marketing en branding; overal weten we wel raad mee. Doordat we als Bureau zo allround zijn kunnen we studenten van verschillende disciplines en opleidingen een mooie stageplek bieden. Dat is dan ook de reden dat we bij Bureau Vet eigenlijk gedurende het hele jaar wel worden vergezeld door één of meerdere stagiaires. In de rubriek ‘stagiair aan het woord’ willen we hen de kans geven om het een en ander te vertellen over hun werkzaamheden en ervaringen tijdens hun stage bij Bureau Vet.

In dit blog geven we het woord aan onze ‘online marketing’ afstudeerstagiair Nick van Wezel. Nick is student aan de opleiding International Marketing in Venlo. Nick vertelt je in dit verhaal alles over zijn belevenissen bij Bureau Vet.

 

Online marketing was hiervoor nog een grijs gebied

Het voelt als de dag van gisteren dat ik binnenliep bij Bureau Vet voor mijn eerste stagedag. Vol goede moed en motivatie begon ik aan mijn afstudeeronderzoek voor mijn opleiding International Marketing. Alle kennis die ik de in de afgelopen drieënhalfjaar heb opgedaan zou hier bijeenkomen om deze periode tot een succes te brengen. Offline marketing was bij mij bekend, maar online marketing was op dat moment nog een grijs gebied. Toen kwam het lastigste. Waar gaan we beginnen? Hoe zet ik de opdracht op papier? Hoe ga ik het aanpakken?

Part of the team

Na een week de spreekwoordelijke kat uit de boom te hebben gekeken voelde ik mij al snel thuis bij Vet. Een ieder binnen het team zorgde ervoor dat ik mijzelf ‘part of the team’ voelde. Marketing overleggen mocht ik bijwonen waarin ook mijn input welkom was. Na een tijdje begon de opdracht echt vorm te krijgen, ik wist wat ik ging doen. Na meerdere malen individueel overleg te hebben gepleegd met Guido en mijn docent vanuit school, werd besloten om de docent uit te nodigen bij Bureau Vet om eens goed over de opdracht te sparren. Hieruit is de daadwerkelijke opdracht tot stand gekomen welke voldeed aan de wensen van Bureau Vet en de eisen van Fontys.

De opdracht

Uiteindelijk heb ik onderzocht hoe Bureau Vet meer websitebezoekers kan aantrekken en meer leads kan genereren met expliciet een hoge koopintentie. Hierin heb ik eerst het inbound proces onderzocht waarna ik verder ben gegaan met het in kaart brengen van de customer journey. Binnen deze customer journey is gefocust op drie aspecten, namelijk het gebruik van content, het gebruik van social publishing en het gebruik van landing pages.

Daarna heb ik onderzocht over welke karakteristieken een lead met hoge koopintentie beschikt. Dit heb ik achterhaald middels een online vragenlijst waaruit een buyer persona tot stand is gekomen. Uiteindelijk zijn de voorkeuren van de buyer persona gekoppeld aan de aspecten uit de customer journey. Op basis van de uitkomsten zijn conclusies getrokken en aanbevelingen gedaan waarmee Bureau Vet meer websitebezoekers kan aantrekken en meer leads met een hoge koopintentie kan genereren.

Vet bedankt voor de interessante, leerzame en leuke stage!

Inmiddels zijn we vier maanden verder. Mijn stageperiode is afgelopen en mijn scriptie is ingeleverd. Het lange wachten tot het verlossende bericht met het resultaat is begonnen…

Bureau Vet, bedankt! Bedankt voor het geven van de kans die ik heb gekregen om vier maanden lang mee te kunnen kijken in de keuken van online marketing en website development. Vanaf de eerste dag kreeg ik het gevoel dat ik deel uitmaakte van een ongelooflijk vaardig team waarin iedereen klaar stond om mij te helpen wanneer het nodig was. Ik kan terugkijken op een leerzame en interessante, maar vooral erg leuke stageperiode!

Vet taart

Gepubliceerd op 25 juni 2018