Hoe is het als Online Marketing stagiair bij Bureau Vet

Jaap Rutten
Jaap Rutten

Bij Bureau Vet zijn we op internetmarketinggebied van alle markten thuis. Design, ontwikkeling, online marketing en branding; overal weten we wel raad mee. Doordat we als Bureau zo allround zijn kunnen we studenten van verschillende disciplines en opleidingen een mooie stageplek bieden. Dat is dan ook de reden dat we bij Bureau Vet gedurende het hele jaar worden vergezeld door één of meerdere stagiaires. In de rubriek ‘stagiair aan het woord’ willen we hen de kans geven om het een en ander te vertellen over hun werkzaamheden en ervaringen tijdens hun stage bij Bureau Vet.

In deze rubriek Online marketeer stagiair, Jaap Rutten aan het woord. Hij zit in het derde jaar van de opleiding Commerciële Economie en loopt een meewerkstage. In dit blogartikel kom je erachter hoe hij zijn eerste weken als stagiair bij Bureau Vet heeft ervaren. Maar eerst even iets over zijn sollicitatiegesprek.

Solliciteren (met succes)

Midden november vond mijn sollicitatiegesprek plaats in het historisch pand de Weijer. Hier ligt namelijk het kantoor van Bureau Vet. Met enige spanning begon ik aan het sollicitatiegesprek. Tegenover mij zat Ellen. Het gesprek begon vrij luchtig: we spraken over algemene onderwerpen zoals studie en woonplaats. Hierdoor verliep het gesprek al snel vrij vlot en waren de zenuwen verdwenen toen we dieper ingingen op mijn persoonlijkheid en skills. Een week later kwam het bevrijdende telefoontje dat ik aan de slag mocht bij Bureau Vet. Streef jij ook naar een succesvol sollicitatiegesprek (misschien wel bij Bureau Vet) check dan de do’s & don’ts tijdens een sollicitatiegesprek.

De Start

Op mijn eerste werkdag was het niet alleen maar handjes schudden en kennismaken met het bedrijf. Nee, ik mocht gelijk aan de slag. Mijn eerste taak: vullen van een websitepagina. Daarna kreeg ik uitleg van Levi over Google Adwords. Dit was voor mij de juiste combinatie van kennis maken met mijn nieuwe collega's en werkzaamheden bij Bureau Vet. Aan het eind van de dag stond het marketingoverleg gepland. Hier ben ik direct bij aangesloten. Omdat ik vanaf het begin bij meerdere projecten en activiteiten werd betrokken, had ik mijn plekje al snel gevonden.

Wat doe ik op een dag?

Klanten komen met verschillende vraagstukken naar Bureau Vet. Daarvoor bieden wij verschillende diensten aan. Dit zorgt voor veel afwisseling in mijn werk en dus ook van meerdere onderwerpen iets opsteek.

Tijdens de eerste weken bij Bureau Vet ben ik vooral bezig geweest met vullen en aanpassen van websitepagina’s. Van het praktisch inrichten van een catalogus tot het aanpassen van een leadfunnel voor een campagne. Dit betekent dat ik met programma’s zoals HubSpot, WordPress en Adobe XD leer werken. Deze programma’s komen tijdens mijn opleiding, Commerciële Economie vrijwel niet aan bod. Gelukkig zijn mijn collega’s bereid om mij wegwijs te maken met deze programma’s.

Na een paar weken kreeg ik ook de verantwoordelijkheid om onze Social Media up-to-date te houden. Daarbij breng ik o.a. onze nieuwste blogs onder de aandacht van onze volgers. Nieuwsgierig naar wat er nog meer op onze social kanalen staat? Volg ons dan! 😊 Ook heb ik in deze hectische tijd onze volgers vertelt hoe wij omgaan met het Coronavirus. Dit virus heeft er ook voor gezorgd dat ik en bijna al mijn collega’s nu thuis werken.

Bij Bureau Vet krijgen stagiairs veel verantwoording en is er ruimte voor eigen ideeën. Dit maakt deze stage zo leerzaam. Wil je meer lezen over ervaringen van stagiaires bij Bureau Vet? Zoek dan hier naar meer blogs. Wil je weten of je tussen ons team past? Doe dan de quiz.

New call-to-action

 

Gepubliceerd op 31 maart 2020