Inbound 2019 in Boston: wat is het en wat hebben we daar geleerd?

Sophie Bus
Sophie Bus Inbound Marketeer

7 september kwamen we bomvol nieuwe inspiratie terug van Inbound 2019. Hét event voor inbound marketing-, sales en service professionals in Boston.
Wat het event Inbound 2019 is, wat we allemaal gedaan hebben en vooral wat we allemaal geleerd hebben lees je in onderstaande blog.

Wat is Inbound 2019?

Ik kan me voorstellen dat er niet direct een belletje gaat rinkelen bij ‘Inbound 2019’ en waarom wij er zo laaiend enthousiast over zijn. HubSpot organiseert dit evenement niet bepaald naast de deur, dus waarschijnlijk popt Inbound 2019 niet op wanneer je een shortlist maakt voor marketing- of sales events waar je echt bij moet zijn.

Heel kort samengevat is Inbound 2019 een 4-daags event waar je als marketing-, sales- of service professional leert en inspiratie opdoet door middel van sprekers en sessies. Er komen jaarlijks bijna 25.000 mensen uit de hele wereld samen: partners van HubSpot, HubSpot klanten maar ook professionals die (nog) geen gebruik maken van HubSpot. Mocht je nog niet bekend zijn met HubSpot, klik dan even hier.

Bureau Vet @ Inbound2019 - instagram, twitter, facebook


Voor de mensen die de lange versie van Inbound willen weten:

Het is veel meer dan een event, het is een beleving. Naast alle sprekers zorgt HubSpot ervoor dat je je van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat in ‘inbound sferen’ begeeft. Denk aan:

  • Break-out sessies met beroemdheden zoals Jennifer Garner;
  • Iedere middag een food-truck lunch;
  • Happy hours;
  • Een comedy night;
  • Een movie night;
  • Een ballenbak (yep, voor volwassenen);
  • Photobooths (voor beschamend fotomateriaal, neem contact op met Lotte, Ellen of Sophie).

Voor HubSpot partners begint het event met een ‘Partner day’. Wat dat inhoudt?

  • Energie krijgen met een uitgebreid ontbijtbuffet;
  • Als eerste op de hoogte zijn van alle nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen wat betreft HubSpot;
  • Een netwerk app waarbij je wordt gekoppeld aan andere HubSpot partners en een date in kunt plannen;
  • Speciale sessies gericht op HubSpot partners;
  • Een partner borrel.

Wat hebben we opgestoken van Inbound 2019?

Met onze kersverse status als HubSpot Platinum Partner konden we niet ontbreken op hét Inbound event. Daarom waren zijn we met 4 man sterk (Erik, Ellen, Lotte en Sophie) incl. jetlag uitgevlogen naar de andere kant van de wereld. Wat jij kan met dit hele verhaal? Naast nieuwe features van HubSpot (die je hier vindt) hebben we ook op het gebied van marketing, sales, en service veel inspiratie op gedaan. Hieronder geven we je in 4 korte highlights weer wat wij hebben geleerd en waar jij iets aan gaat hebben:

1. Creëer transparante content

Ben niet bang om termen zoals ‘Prijs’ en ‘Nadelen’ te noemen. Het is een feit: mensen zoeken hier op. Wees niet bang dat mensen worden afgeschrikt van de prijs of de nadelen van jouw dienst of product, want als je er niet over schrijft, vinden mensen je helemaal niet.
Als de potentiële klant toch op je site terecht is gekomen en dán op zoek gaat naar prijzen en er niets over kan vinden, raakt hij gefrustreerd en gaat op zoek naar een bedrijf dat dit wél op de website heeft staan.

2. Ben duidelijk over wat je doet met gegevens van je leads

Tegenwoordig zit heel veel content achter slot en grendel en moet je je gegevens achterlaten in ruil voor de content. Dit is een drempel voor een grote groep mensen. Want wat ga je met die gegevens doen? Ga je de lead iedere dag bellen? Nee. Ben daar duidelijk over en vermeld precies wat er gaat gebeuren wanneer iemand zijn gegevens achterlaat.

3. Hergebruik je huidige content in plaats van het maken van nieuwe content

Je hoeft niet altijd nieuwe content te creëren om te werken volgens de inbound werkwijze. Waarschijnlijk heb je al een hoop waardevolle content waarvan je alleen nog moet zorgen dat het scoort. Hoe je hier achter komt

  • Analyseer eerst welke content je allemaal hebt en welke topics (bv jouw diensten en/of producten) hieraan gekoppeld kunnen worden.
  • Bepaal voor welke topics je voldoende content hebt en voor welke niet.
  • Bekijk de statistieken van de huidige blogs en pagina’s: Hoeveel traffic komt er binnen, hoeveel mensen klikken door en hoeveel mensen haken direct af nadat ze op jouw pagina landen?

Vervolgens kun je gaan bepalen wat je contentstrategie wordt. Naast het creëren van nieuwe content zijn er nog 3 andere manieren die je in kunt zetten voor je contentstrategie:

  1. Creëer nieuwe content voor de gaps die je gevonden hebt;
  2. Update oude content door het aan te vullen met relevante content, nieuwe CTA’s, url’s en een nieuwe datum;
  3. Recycle oude content door een compleet nieuwe inhoud te geven aan een bestaande URL.
  4. Combineer 2 blogs en redirect één van de 2 blogs naar de nieuwe blog.

4. It's all about integrations

Uit onderzoek is gebleken dat een gemiddeld MKB bedrijf tussen de 15 en 25 verschillende applicaties gebruikt(!). Ga zelf maar na… naarmate je erover nadenkt kom je tot de conclusie dat je elke dag een load aan programma’s, apps, tooltjes en pakketjes gebruikt om jouw leven (hopelijk) makkelijker te maken. En dat is iets goeds! Er bestaat namelijk niet DE super app die alles voor je oplost en die jou alle inzichten geeft die je nodig hebt. Het is altijd een combinatie van tools. Het ene pakket is beter in een bepaalde taak dan de andere. “Best of Breed” noemen we dat. Echter zou het wel top zijn als deze apps met elkaar kunnen communiceren. Zo voorkomen je dubbel werk en heb je veel meer inzicht. HubSpot snapt dat ook. Daarom integreert HubSpot met talloze apps en wordt dit aantal elk jaar significant uitgebreid. Zo zit je dus niet ‘vast’ aan HubSpot, maar kies je zelf in welke mate HubSpot jou gaat helpen en ondersteunen, terwijl je gewoon nog (deels of helemaal) gebruik maakt van je bestaande software. En heb je een maatwerk applicatie? Dan beschikt HubSpot over een open API om elk type software te laten communiceren met HubSpot. Meer weten over HubSpot integraties? Klik hier!

Wil je meer weten over Inbound en HubSpot?

Inbound 2019 gemist? Dat snappen we. Op 31 oktober 2019 geven we een kennissessie over leads, inbound en HubSpot. Waarom je erbij moet zijn?

  • Er komen inspirerende sprekers die jou helpen meer leads te genereren
  • Het is gratis
  • Ten opzichte van Amerika is Boxmeer om de hoek
  • Wij zorgen voor de borrel

Is 31 oktober al voorbij en wij hebben dat nog niet aangepast in deze blog? Niet getreurd, we organiseren regelmatig nieuwe events. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om het volgende event niet te missen.

Direct inschrijven

Gepubliceerd op 28 oktober 2019