HubSpot Chat: wat zijn de functionaliteiten en voordelen?

Sophie Bus
Sophie Bus Inbound Marketeer

Heb je customer care hoog in het vaandel staan en wil je je website bezoekers snel en op een laagdrempelige manier contact met je op laten nemen? Een (gratis) chat op je website biedt uitkomst! Met de gratis chat van HubSpot kom je niet alleen snel in contact met potentiële klanten, maar wordt alle data ook direct gekoppeld in het HubSpot CRM systeem.

Gratis chat software op je website

Je hebt een vraag aan een bedrijf maar geen zin om 3 dagen te wachten op antwoord na het invullen van het contactformulier. Er zijn 3 opties: je weet je geduld te bedwingen en vult alsnog het contactformulier in, je pakt de telefoon op, of je gaat op zoek naar een bedrijf dat het antwoord wel snel klaar heeft liggen. In dat laatste geval, is het bedrijf een potentiële klant kwijt.
Met een chatfunctie heb je direct persoonlijk contact met een medewerker op een laagdrempelige manier. Er zijn veel aanbieders van gratis chat software, maar vaak zijn de mogelijkheden beperkt: je kunt de chat widget niet aanpassen naar de stijl van je website of er kan maar 1 gebruiker gebruik maken van de chat.

HubSpot Chat

Met de HubSpot Chat kun je ieder chatgesprek koppelen aan de juiste persoon binnen jouw organisatie. Je kunt gratis gebruikmaken van meerdere users en daarnaast is de chat standaard gekoppeld aan het HubSpot CRM. Wanneer een bezoeker, lead of klant via de chat contact met je opneemt, kun je zo de juiste persoon binnen het bedrijf het chatgesprek op laten pakken.
Daarnaast worden alle chatgesprekken opgeslagen en gekoppeld aan bestaande contactgegevens binnen het HubSpot CRM systeem, indien beschikbaar. 

Functionaliteiten HubSpot Chat

Met de HubSpot Chat heb je tal van functionaliteiten die ervoor zorgen dat je snel en makkelijk meer leads kunt genereren, meer deals kunt sluiten en een betere support kunt bieden:

  • hubspot chatKoppeling met HubSpot CRM;
  • De chat widget zelf customizen zodat deze aansluit bij de huisstijl van je bedrijf;
  • Op iedere pagina een ander welkomstbericht tonen;
  • Met meer dan één persoon de chat beheren;
  • Berichten worden automatisch opgeslagen in een inbox;
  • Berichten van bestaande contacten worden gekoppeld aan een contact, zodat je team altijd weet welke communicatie er is geweest;
  • Maak gebruik van een chatbot zodat je standaard vragen direct kunt opvangen. Door de koppeling met HubSpot CRM kunnen de berichten gepersonaliseerd worden;
  • Koppel follow-up taken vanuit de chat-inbox;
  • Integratie met Gmail, Outlook en bijvoorbeeld Slack;
  • Stel automatische out of office berichten in op tijden wanneer niemand beschikbaar is.

Benieuwd welke functionaliteit er met HubSpot nog meer zijn? Lees dan alles over de functionaliteiten van HubSpot in een notendop.

De HubSpot Chat voor jouw bedrijf?

Wil je gebruik maken van de gratis HubSpot Chat en het HubSpot CRM voor jouw bedrijf? Start een chat met ons om het te laten weten, of neem contact op via mail of telefoon. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Informatie aanvragen
 
Gepubliceerd op 15 januari 2019