Hoe kan HubSpot je helpen met Inbound Marketing?

Gepubliceerd op 14 mei 2018
Sophie Bus
Sophie Bus Inbound Marketeer

Dat we niet meer om inbound marketing heen kunnen moge duidelijk zijn. Met inbound marketing creëer je waardevolle content die op het juiste moment, op de juiste manier bij de juiste ideale klant uitkomt. Maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe kan HubSpot je nou écht helpen om de voordelen van de inbound marketing strategie om te zetten naar veel voorkomende marketing uitdagingen? Wij leggen het je uit!

Waarom HubSpot?

Voorheen schreven we al dat HubSpot de uitvinder is van inbound marketing. HubSpot is een all-in-one marketing en sales platform dat je helpt om nieuwe bezoekers aan te trekken, leads te genereren en deze leads uiteindelijk te veranderen in klanten. Het is echter niet alleen het platform en de software wat hier aan bijdraagt. Het gaat om het opnemen van de totale inbound marketing methode. HubSpot is slechts een middel om je doel te bereiken. Met behulp van HubSpot creëer je content die geschikt is voor je uiteindelijke klanten die zich bevinden in elke fase van de customer journey.

Traditionele marketing brokkelt af

Het belang van inbound marketing wordt steeds groter. Als consument houd je alles in de hand. Je skipt reclames, blokkeert ongewenste mails en negeert advertenties. Het effect van traditionele media brokkelt langzaam af. Het gaat er niet meer om wie het hardste roept, het gaat erom wie de meest waardevolle content levert op het moment dat de consument daar behoefte aan heeft. Het verschil tussen inbound marketing en traditionele marketing leggen we hier nog eens goed uit.

Wat levert inbound marketing op?

Het omarmen van de inbound marketing strategie betekent het aanpassen van de complete manier van marketing binnen je bedrijf. Voordat je die stap neemt, wil je natuurlijk weten wat inbound marketing nou écht oplevert ten opzichte van traditionele media. Hubspot’s cijfers liegen er niet om:

  • De ROI van bedrijven die gebruik maken van Inhound marketing campagnes zijn tot wel 3 keer hoger dan bij outbound campagnes.
  • Inbound marketing genereert 54% meer leads in de marketing funnel dan traditionele marketing. 
  • Inbound leads zijn 51% goedkoper dan outbound leads.

De inbound marketing strategie en HubSpot's software

Met behulp van HubSpot tools zoals SEO , Social, Landingpagina’s, Call to Actions, Marketing Automation, CRM en ‘HubSpot connect integration’, ga je bedrijfs- en marketinguitdagingen te lijf binnen de inbound marketing strategie. HubSpot helpt je deze tools in te zetten op het juiste moment. Een landingpagina wordt bijvoorbeeld in een andere fase van de marketing funnel gebruikt dan een blog. In ons blog “Van potentiële bezoeker naar klant: de 4 verschillende fases van de inbound marketing” vertellen we je meer over het inzetten van de tools binnen deze funnel.

HubSpot demo aanvragen

Meer weten over inbound marketing?

Wil je weten wat HubSpot met inbound marketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op of vraag de gratis HubSpot demo aan. Download onze whitepaper voor meer informatie over inbound marketing. 

 

New Call-to-action