Eerste editie Vet Talks Inbound groot succes

Sef Heldens
Sef Heldens Inbound Marketeer

Speciaal om kennis over te brengen over Inbound Marketing hield Bureau Vet eind oktober het kennis-event Vet Talks Inbound. Meer dan 70 geïnteresseerde klanten en prospects kwamen op het event af.

Vet Talks Erik

Dat Inbound Marketing een thema is dat leeft onder marketeers, salesmanagers en directeuren, was duidelijk te merken aan de hoge opkomst van Vet Talks Inbound. Binnen enkele weken waren de 70 plaatsen voor het event vergeven. De kennismiddag werd in de kapel van cultureel centrum De Weijer in Boxmeer – waar Bureau Vet het hoofdkwartier heeft – afgetrapt door directeur Erik Verpoort. Hij sprak over zijn drie ‘zakelijke’ angsten en trok de parallel met Inbound Marketing. Zijn boodschap: gezond blijven door je manier van leven aan te passen. Stel dat niet uit maar start vandaag en zorg dat je lol hebt privé en zakelijk. “Zo is het ook met Inbound Marketing: pas je marketing structureel aan en ga met relevante content aan de slag om op een duurzame manier leads te genereren. Denk lange termijn dus start vandaag en omring je met de juiste collega’s en klanten”, zei Erik on stage.

HubSpot: Marketing Funnel vs. Flywheel

Namens HubSpot waren Sinead Goggin (Senior Channel Accountmanager) & Shauna Carrol (Channel Consultant) uit Dublin overgekomen om te spreken over Inbound Marketing en Inbound Sales. Hun presentatie ‘How killing the funnel can help reach your 2020 marketing goals’ ging over de shift van het model van de marketing funnel naar het HubSpot Flywheel. In de visie van HubSpot stopt het marketing- en salesproces namelijk niet wanneer iemand klant is geworden. Wanneer we van klanten onze ambassadeurs weten te maken, trekt dat weer nieuwe klanten aan. Dit proces is een vliegwiel dat steeds sneller draait wanneer je de juiste dingen doet in marketing en sales.

Inbound Marketing & Sales break-outs

Vet Talks Lotte

De gasten van Vet Talks Inbound konden vervolgens kiezen tussen twee break-out sessies. In de kapel sprak Sef Heldens van Bureau Vet over de 6 stappen om een Inbound Marketing-strategie te implementeren. Voor aanwezigen die al meer ervaring met Inbound Marketing hebben, gaven Lotte Selen en Ellen van Zutphen van Bureau Vet samen met Wouter Pollmann van Lease-deal een inhoudelijke presentatie over Marketing & Sales Alignment.

Vet Talks Ellen

Vragen aan HubSpot

Tot slot werd het inhoudelijke deel van Vet Talks Inbound in de kapel afgesloten met een Q&A voor Sinead en Shauna van HubSpot. Bij de aanmelding konden de bezoekers van Vet Talks hun vragen met betrekking tot Inbound Marketing & Inbound Sales inzenden. Vragen als ‘hoe bepaal ik mijn marketingdoelen’, ‘hoe overtuig ik mijn directie van de waarde van Inbound Marketing’ en ‘hoe zorg ik dat marketing en sales beter op elkaar ingespeeld raken’ werden duidelijk beantwoord door de dames uit Dublin. Vet Talks Inbound werd daarna afgesloten met een gezellige netwerkborrel met vette hap.

Vet talks 1

Volgende editie Vet Talks Inbound

Met alle positieve reacties smaakt dit evenement naar meer. Bureau Vet heeft daarom de volgende editie van Vet Talks Inbound al ingepland. In deze editie wordt de verdieping gezocht door concrete Inbound Marketing klantcases te behandelen. Deze Vet Talks staat gepland op 30 januari 2020 met als thema ‘Inbound Marketing in de Praktijk’. Meer info volgt snel!

Inschrijven Vet Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van de volgende Vet Talks Inbound, onze andere events en alle ontwikkelingen rond Inbound Marketing en Inbound Sales?Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief van Bureau Vet.

Direct inschrijven

Gepubliceerd op 5 november 2019