Een dag van een Inbound Marketeer bij Bureau Vet

Emma van Weelden
Emma van Weelden

9 vragen aan Inbound Marketeer Lotte

Lotte is werkzaam als Inbound Marketeer bij Bureau Vet. Als Inbound Marketeer heb je elke dag uitdagingen en obstakels en elke dag is anders, maar wat maakt Lotte's werk nou zo leuk en waar loopt ze tegenaan? In dit blog heb ik Lotte 9 vragen gesteld over hoe een dag als Inbound Marketeer er bij Bureau Vet uitziet.

1. Hoe begin jij je werkdag het liefst?

"Als allereerste begin ik met een bak koffie," zegt ze lachend, "vervolgens ga ik mijn inbox leegvegen. Ik kijk naar welke leads binnen zijn gekomen, voor zowel ons eigen bureau als de leads van onze klanten en ik beoordeel deze vervolgens vanuit marketingperspectief. Daarnaast kijk ik ook of ik nog mail heb van klanten en of ik die klanten direct kan helpen. Dan kan de dag echt gaan beginnen en begin ik aan mijn lopende projecten." 

2. Hoe ziet de rest van een reguliere werkdag er voor jou uit?

"Een reguliere dag bestaat eigenlijk niet. Elke dag is anders, het hangt af van de opdrachten die ik heb lopen. Ik kijk altijd naar welke deadlines zijn er, wat er geregeld moet worden om zaken opgeleverd te krijgen en wat de status is van de implementaties van campagnes. Daarnaast ben ik ook veel bezig met projectmanagement, veel uitsturen van briefings en het schrijven van content. 

3. Wat probeer jij voor je klanten te betekenen?

"Ik probeer altijd mee te denken met de klant. Onze klanten leggen regelmatig een vraag voor en ik vind het een uitdaging om meer te kunnen leveren dan alleen het beantwoorden van zo'n vraag. Zo probeer ik bijvoorbeeld altijd kansen te zien die er zijn voor de klant, waar niet naar gevraagd is. Alleen zo kun je meerwaarde leveren als partner zijnde. Het is natuurlijk ook belangrijk om op tijd in te haken wanneer er iets niet goed gaat in een project, dus hier ben ik ook altijd alert op." 

4. Wat zijn obstakels tijdens jouw werk?

"Soms zou ik wel meer persoonlijk en direct contact willen met de klant. We doen veel met videocalls, maar soms is het fijn om echt op bezoek te gaan bij een klant, zodat je ziet wat er zich afspeelt binnen het kantoor. Ook ben je altijd gebonden aan budgetten,  waardoor je niet altijd alles kunt doen ondanks dat je ziet dat er belangrijke marketingwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Mijn handen jeuken dan om meer te doen dan ik budget technisch mag." 

5. Wat zijn de uitdagingen tijdens al die werkzaamheden?

"Timemanagement. Ik wil altijd heel veel doen in veel te korte tijd en dat kan niet. Ik vind alles leuk en zoek altijd meer verdieping, maar soms red ik dat niet met de tijd." 

New call-to-actionBen jij benieuwd of je tussen ons team past? 

Doe de quiz! 

 

6. Wat is er nou zo leuk om Inbound Marketeer te zijn?

"Dat je elke dag nieuwe dingen leert, je krijgt soms specifieke vragen waar je weer nieuwe informatie voor moet gaan zoeken. HubSpot alles tool wordt elke dag geüpdatet waardoor je nooit stopt met leren. Daarnaast is het marketingvak altijd in beweging, er is altijd weer iets nieuws om te leren!" 

7. Dat klinkt heel leuk, maar er zijn vast ook dingen die je minder leuk vind aan je werk, toch?

"Ja, de administratieve taken, zoals planning maken en zorgen dat de facturatie goed loopt. Dat vind ik zelf echt minder leuk werk." 

8. Met wat voor een gevoel verlaat jij op het einde van de dag het kantoor als je al je werk af hebt?

"Het gebeurt niet zo heel vaak dat ik alles af heb, dus als dat gebeurt heb ik wel een lekker gevoel. Maar niet voor zo heel lang, want mijn hoofd staat nooit stil. Marketing is namelijk nooit af. "

9. En als je dan thuiskomt na een lange werkdag, wat doe je dan het liefst?

"Het liefste lekker series kijken of gamen. In ieder geval lekker mijn hoofd leeg maken!" 

Wil jij ook werken bij Bureau Vet?

Lijkt dit jou nou ook zo'n Vet werk? Bekijk onze vacatures of solliciteer direct! 

Solliciteer direct! 

Gepubliceerd op 31 oktober 2019