Dé designtrends voor 2016

Michiel Thomassen
Michiel Thomassen Creative Designer

Wat zijn de trends van voor 2016? Een vraag waarbij je jezelf kunt afvragen of deze wel zo belangrijk is om te beantwoorden. Uiteindelijk volg je geen trend omdat het nu eenmaal een trend is. Wanneer je een trend immers niet goed begrijpt, dan kan je keuze volledig verkeerd uitvallen en sla je de plank helemaal mis. Het gaat er uiteindelijk om dat je datgene toepast dat voor jouw klant het beste resultaat geeft. Het online succes moet bij elke keuze centraal staan, of het nu een trend is of niet. Het doel of de functie van hetgeen waar je mee bezig bent bepaalt uiteindelijk dan ook hoe het er visueel uit komt zien. Dat wil echter niet zeggen dat een trend helemaal onzinnig is. Om die reden hebben we hieronder een lijstje gemaakt met ontwerpen die we gespot hebben, omdat deze ons op bepaalde punten aanspreken. En of het een trend is, dat mag jij bepalen…

Download de ultieme website checklist

Onderscheiden door originaliteit & authenticiteit

De designtrends voor 2016

Door de illustraties persoonlijk/custom-made te maken is het mogelijk om de vormgeving en je merk onderscheidend te laten zijn.
bekijk deze website >

Flat design evolueert verder

De designtrends voor 2016
Deze stijl van vormgeven is eind 2014 ingezet en evolueert zich nog altijd verder tot een volwaardige stijl. Door kleine, subtiele doch functionele toevoegingen is het mogelijk om bepaalde functies nog beter te benadrukken.
bekijk deze website >

 

Interactive storytelling

De designtrends voor 2016
Al sinds de oudheid is het belang van verhalen vertellen bekend. Een verhaal blijft immers beter hangen dan losse feiten.
bekijk deze website >

 

Card design

De designtrends voor 2016

Functionele vormgeving. Makkelijk te scannen. Duidelijk indeling per card. Simpel!

Hero image of video

De designtrends voor 2016
Dit blijft nog steeds een belangrijk stijlelement waarmee je direct de sfeer van een B2B website neer kunt zetten. Sliders met verschillende teksten zijn eigenlijk alweer over de datum en worden nauwelijks nog toegepast. De grote foto wordt ook steeds vaker vervangen door een video.
bekijk deze website >

Animated loader

 
De designtrends voor 2016

Door het wachten tijdens het laden van een website net wat leuker te maken ben je jezelf niet bewust van de net wat te lange wachttijd. Verder zit het versterken van je merkverhaal juist in dit soort details/afwerkingen.
bekijk deze website >

 

Motion animation

 

De designtrends voor 2016

Door producten weer te geven in 3D, kun je de producten duidelijk in beeld brengen.
bekijk deze website >

New call-to-action

Gepubliceerd op 21 december 2015