Belangrijk voor Inbound Recruitment: Google For Jobs live in Nederland

Sophie Bus
Sophie Bus Inbound Marketeer

Google For Jobs is nu ook live in Nederland. Google For Jobs zorgt ervoor dat bij zoekopdrachten naar vacatures de relevante vacatures als eerste getoond worden in de resultaten. Om met je vacature bovenaan in Google terecht te komen, moet je ervoor zorgen dat je vacatures hiervoor geoptimaliseerd worden: technisch en tekstueel. Google For Jobs is een kans voor Inbound Recruitment: jouw vacature op het juiste moment bovenaan tonen omdat deze geoptimaliseerd is op de zoekopdracht van de kandidaat.

Impact van Google For Jobs

Google wil met Google For Jobs effectiever banenzoekers aan de juiste vacatures koppelen. Google For Jobs is al langer actief in landen als Amerika en de UK en laat daar indrukwekkende resultaten zien. Zo werd Google For Jobs onder meer in Engeland binnen een jaar na lancering het een-na-grootste vacatureplatform. Voor meer informatie over de resultaten in de USA van Google For Jobs en tips om je vacatures te optimaliseren deze blog van Recruitics.

Belangrijk tool voor Inbound Recruitment

Voor bedrijven en werving- en selectiebureaus die werken volgens de Inbound Recruitment-filosofie zal Google For Jobs een belangrijke tool worden. Inbound Recruitment is de aanpak die zich focust op het naar je website halen van potentiële sollicitanten op het moment dat deze op zoek gaan naar vacatures of nieuwe carrièrekansen. Net als bij Inbound Marketing draait Inbound Recruitment om de juiste content, voor de juiste persona, op het juiste moment en op de juiste plaats.

De komst van Google For Jobs naar Nederland mag daarom niet onopgemerkt blijven voor bedrijven die succesvol willen worden of blijven in het werven van de juiste medewerkers. De juiste content in vacatureteksten wordt nu namelijk nog belangrijker.

Optimaliseren voor Google For Jobs

De komst van Google For Jobs betekent dat recruiters en tekstschrijvers hun vacature-content voor Google For Jobs moeten optimaliseren. Zoals bij alle content zit er een technische kant aan het optimaliseren: zorgen dat Google je content goed kan indexeren. Daarnaast is er de inhoudelijke kant van optimalisatie: zorg dat je vacaturetekst goed aansluit op wat jouw ideale kandidaat zoekt en gebruik in je titels de juiste functieomschrijvingen. Nog altijd telt voor Google dat kwaliteit voor kwantiteit gaat.

Meer weten over Inbound Recruitment?

Wil je meer weten over het werven van de juiste kandidaten volgens Inbound Recruitment en de hoe je daarbij optimaal gebruik kunt maken van Google For Jobs, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Plan een call

 

Gepubliceerd op 12 februari 2020