Website redesign: Hét slimmer en sneller alternatief tegen lagere kosten

Gepubliceerd op 17 oktober 2018
Website redesign: Hét slimmer en sneller alternatief tegen lagere kosten

Vind je website redesign:

  • Frustrerend;
  • Te duur;
  • Te lange doorlooptijd hebben;
  • Of onvoorspelbare resultaten?

Dat klopt. Er hangen verschillende risico's aan het compleet vernieuwen van je website. Hieronder beschrijven we een alternatief website redesign proces die simpeler, sneller en minder kosten met zich meebrengt. Daarnaast heb je sneller zichtbare resultaten die bijdragen aan jouw marketing en sales doelstellingen. Benieuwd of GDD past bij jouw bedrijf? Doe de scan

Alternatieve methode voor het webdesign redesign proces

Het alternatieve proces bestaat uit drie fasen:

  1. Strategie; Bepaal een groei strategie en stel smart doelen op, begrijp de eindgebruiker en los zijn problemen op.
  2. Website v1; Lanceer snel een goede basis B2B website die als fundament fungeert voor de toekomst.
  3. Continue doorontwikkelen; Met de verzamelde data uit je v1 website pak je hoge prio acties aan om je bedrijf te laten groeien.

Growth driven design

Bovenstaande methode wordt ook wel Growth Driven Design genoemd. Deze agile manier van ontwikkelen resulteert in een hoge effectieve data gedreven aanpak die perfect aansluit bij een inbound marketing strategie.

“The traditional web design model is totally broken. Growth-Driven Design is the new gold standard for delivering results and bringing measurable business value to clients through web design.”
GABE WAHHAB - Director of Interactive, Square 2 Marketing

Het Growth Driven Design proces

1. Strategie: bepaal een groei strategie

Succesvolle websites beginnen met een groei strategie. Ons doel in deze strategie fase is om beter te begrijpen welke problemen we kunnen oplossen in het oogpunt van het publiek op jouw website. Hoe kunnen we zijn of haar probleem tackelen tijdens zijn klantreis? Deze problemen worden getoetst bij bestaande klanten om te checken of dit matcht.

Met deze uitkomsten hebben we een heldere strategie voor de redesign van jouw website:

  • Heldere doelen; Met heldere doelen heb je geen slome start met eindeloze revisie ronden. Je werkt snel aan de gewenste resultaten.
  • Klant focus; Door beter de pijnpunten en behoeften van je klant te begrijpen, kun je effectief oplossingen mappen in lijn met zijn of haar klantreis.
  • Klaar om uit te voeren: De strategische aanpak resulteert in een verlanglijst van ideeën die direct uitvoerbaar zijn.

Binnen enkele weken heb je een groei strategie ontwikkeld waarmee we aan de slag kunnen.

2. Website v1: het fundament waarop je doorontwikkelt

Het doel van de nieuwe website, genaamde website v1, is om snel een fundament te bouwen die beter presteert dan de website die je momenteel hebt. Dit is echter geen eindproduct. Deze website is het fundament die we gaan optimaliseren met de verzamelde statistieken en gebruikers data na lancering.

In de basis website worden de prio's (hoogste impact) uit de verlanglijst als eerste opgepakt. Dit pakken we op de volgende manier aan:

  • Pagina outlines: De belangrijkste pagina's en pillar pages worden voorzien van een outline om de flow en behoefte van de gebruiker in kaart te brengen, samen met de SEO doelen.
  • Prototypen & wireframes: De content wordt gecreëerd conform de outlines en op basis daarvan worden prototypen met wireframes gemaakt.
  • Design: Het design wordt snel toegepast op de prototypen en na een feedback ronde heb je een final design. 
  • Snel ontwikkelen tot final resultaat: Pagina's ontwikkelen in HubSpot COS of Wordpress, content optimaliseren met links, meta data, browser & speed testing en lanceren met heatmaps en screenrecorders. 
  • Pagina migraties: Bovenstaande focust zich voornamelijk op pagina's die de meest impact hebben. Overige pagina content worden in eerste instantie gemigreerd naar de nieuwe website.
  • Kwaliteit staat voorop: Het doel is om snel te lanceren, echter dienen alle betrokken partijen tevreden te zijn met het eindresultaat. De kwaliteit staat voorop!

Cool! Je site staat al binnen enkele maanden live.

3. Continue doorontwikkelen: analyseren & optimaliseren

De beste websites zijn niet in een dag gebouwd. Optimale performance komt door data gedreven optimalisaties. Tijdens de continue doorontwikkelen fase gaan we continue kleine verbeteringen aanbrengen op basis van analyses en de ideeën die daaruit komen.  We volgen hierin de volgende 4 fasen:

  1. Plan: We starten met een statistiek die we willen optimaliseren, bijvoorbeeld conversieratio of bouncerate. De ideeën uit de brainstorm worden geprioriteerd en de verbeteringen met de hoogte (verwachtte) impact worden als eerst uitgevoerd.
  2. Ontwikkelen: De optimalisaties worden ontwikkeld en getest. 
  3. Leren: Alle optimalisaties worden gelanceerd en voorzien van een 0-meting en analyse software. De resultaten, ongeacht of het dit goed of slecht is, worden meegenomen in de plannen die in latere sprints worden doorgevoerd.
  4. Overdragen: De resultaten worden intern gedeeld tussen de marketing, sales en directie afdeling om beter te begrijpen waar de potentiële klanten behoefte aan hebben. Op deze manier ontstaan er weer nieuwe ideeën die opgepakt kunnen worden.

Wat is de beste aanpak voor het redesign van jouw website?

Wij helpen je graag om de voor en nadelen inzichtelijk te maken met deze redesign scan. Wie weet is jouw website al geschikt als v1 versie om op door te ontwikkelen. Bespaar tijd en geld en boek sneller resultaat.

website redesign scan