3 gratis tools van HubSpot die je snel helpen online bereikbaar te zijn

Sophie Bus
Sophie Bus Inbound Marketeer

We hebben met zijn allen moeten ondervinden dat digitalisering in tijden van een wereldwijde crisis toch wel een erg prettige ontwikkeling is. Wanneer je bedrijf nog niet helemaal ingericht is op het online werken, kan dit wat ‘opstartproblemen’ opleveren. 
HubSpot heeft 3 fijne tools die je helpen online bereikbaar te zijn. Wij leggen je uit waarom juist deze 3 tools je helpen om snel up and running te zijn in de online wereld.

Gratis HubSpot tools

Er zijn heel veel verschillende tools die je kunnen helpen met het verbeteren van je online dienstverlening, maar veel tools kosten geld en tijd om ze te leren kennen. HubSpot biedt verschillende eenvoudige tools die je makkelijk aan je website kunt koppelen en via één platform kunt inrichten en bedienen.

HubSpot is van oorsprong een platform met marketing- sales- en service tools, maar biedt ook een gratis CRM waarbij je gebruikt kunt maken van handige tools zoals een pop-up, een chat en het kunnen inplannen van een meeting in je agenda. Hieronder leggen we de diverse gratis tools uit.

1. Chat

hubspot chatGoed bereikbaar zijn kan een flinke operationele uitdaging zijn wanneer je medewerkers verspreid werken over meerdere locaties. Een chat kent (naast e-mail) die operationele uitdaging niet. Het is een extra contactmogelijkheid zodat je websitebezoeker op een laagdrempelige manier direct met je in contact kan komen.

De gratis chat van HubSpot is eenvoudig op te zetten en ziet er - niet geheel onbelangrijk - ook goed uit. Je kunt met meerdere users gebruik maken van de chat en op verschillende pagina’s een andere user koppelen.

Functionaliteiten op een rijtje:

  • Meerdere users;
  • Bepaal zelf de kleuren van de chat;
  • Bepaal zelf op welke pagina’s de chat komt te staan;
  • Bepaal de tijd dat de chat aanstaat.

2. Pop-ups

Een belangrijke mededeling op je homepage of een andere webpagina valt het beste op met een pop-up. Hier zijn veel (betaalde) tools voor, maar HubSpot biedt een gratis variant waar je veel verschillende kanten mee op kunt.

Zo heb je de mogelijkheid te kiezen om de pop-up boven in beeld als balk te tonen, schermvullend of als een bescheiden bericht dat links- of rechtsonder omhoog ‘popt’. Ook kun je kiezen of je mensen verwijst naar een vervolgpagina, ze direct een formulier laat invullen of bijvoorbeeld een bestand laat openen.

Functionaliteiten op een rijtje:

  • Stel zelf de kleuren in;
  • Bepaal op welke pagina’s de pop-up komt te staan en wanneer deze te zien is;
  • Bepaal waar op de pagina de pop-up moet komen te staan;
  • Koppel het pop-up form aan een vervolgpagina, een formulier of een bestand.

3. Meetings

Wanneer je thuiswerkt en er bijvoorbeeld iemand belt voor een afspraak, kun je niet snel even schakelen met je collega op welk moment dat het beste uitkomt. Daarnaast is het voor mensen die met je in contact kunnen komen ook fijn om dat rechtstreeks met de juiste persoon te doen. De Meetings-tool van HubSpot is daar de ideale mogelijkheid voor. Je kunt je agenda koppelen aan HubSpot en aangeven op welke dagen en op welke tijdstippen een afspraak in je agenda kan worden gemaakt. 

Functionaliteiten op een rijtje:

  • Mensen kunnen rechtstreeks in je agenda een meeting boeken;
  • Je kunt zelf aangeven op welke dagen en tijden je beschikbaar bent;
  • Deel de meeting link in je handtekening of laat mensen direct via de website de meeting-tool openen.

Zelf aan de slag

Wil je snel aan de slag met de HubSpot tools, zodat je online beter bereikbaar bent? Wij helpen je graag met het aanmaken en  inrichten van deze en andere HubSpot tools en maken je direct wegwijs in het platform, zodat je ze dezelfde dag nog kunt inzetten om nieuwe klanten binnen te halen.

HubSpot tools aanvragen

Gepubliceerd op 27 maart 2020